Σάββατο 25 Αυγούστου 2018

Τὸ αἶσχος τῆς Νέας Ἑλλάδος – κατήφορος συνεχιζόμενος.

10 Ἰουνίου 2016, καὶ ὥρα 9:58.
* Ὁ κατήφορος συνεχίζεται.
Νὰ τὰ...ἑκατοστήσουμε τὰ ἀποσυρόμενα Γλυπτὰ ἀπὸ τοὺς Δημοσίους Χώρους τῆς Ἀθήνας.
Μόνον 49; Λίγα εἶναι.
* * Ὅταν φουρκισμένος ἄνοιγα αὐτὸ τὸ νῆμα, δὲν μποροῦσα νὰ φανταστῶ ποῦ θὰ ὁδηγούμασταν.
.Ὁπωσδήποτε δὲν ἤμουν καθόλου, μὰ καθόλου αἰσιόδοξος ἤ βολικός.
Ποτέ μου δὲν ἔπεσα ἔξω στὶς προβλέψεις μου περὶ κακοῦ, ἀκόμη κι' ἄν δὲν μποροῦσα νὰ διανοηθῶ τὸ εἶδος καὶ τὸ μέγεθός του.
Καὶ θ' ἀκολουθήσουν κι' ἆλλα, τρὶς καὶ πολλάκις χειρότερα, σημειῶστε το.


Βέβαια, ὁ Δήμαρχος Γιῶργος Καμίνης ξεσηκώθηκε, ἐνδιαφέρθηκε - περίεργο λιγάκι, γιατί ἡ Ἀθήνα
πάει ἀπὸ τὸ κακὸ στὸ χείριστο σὲ ἆλλα θέματα.
~~
Μὲ ἀφορμὴ τὴν κλοπὴ τῶν ὀρειχαλκίνων προτομῶν ἔξω ἀπὸ τὸ Πνευματικὸ Κέντρο, ὁ δήμαρχος Ἀθηναίων Γιῶργος Καμίνης ζήτησε ἄμεσα μέτρα γιὰ τὴν προστασία τῆς πόλης ἀπὸ τὰ φαινόμενα αὐτά. Σὲ συνέντευξη τύπου ποὺ παραχώρησε, ὁ κ. Καμίνης τόνισε ὅτι ἔχει ζητήσει μὲ ἐπιστολή του ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη [ἀπορία δική μου: ἔτσι τὸ λένε;] τὴν λήψη ἄμεσων μέτρων γιὰ τὴν περιφρούρηση τοῦ κέντρου τῆς Ἀθήνας, [χρωματίζω ἐπίτηδες σὰν μωρὸ ποῦ τοῦ δώσανε μαρκαδόρους] ἀποτελεσματικὰ καὶ δίχως καθυστέρηση. «Ὑπάρχει ἐντέλει ἤ ὄχι σχέδιο τῆς
Ἀστυνομίας γιὰ τὴν καλπάζουσα παραβατικότητα, ζήτημα κομβικῆς σημασίας γιὰ τὴν εἰκόνα ἀλλὰ καὶ τὴν καθημερινότητα στὴν πόλη;» ἐπισήμανε ὁ δήμαρχος Ἀθηναίων. [Οὔτε Κλινοσοφιστὴ νὰ διάβαζε!...]

«Ἡ κλοπὴ ἔργων τέχνης, τὰ ὁποῖα εἶναι ἀναπόσπαστα συνδεδεμένα μὲ τὸν δημόσιο χῶρο καὶ τὴν αἰσθητικὴ τῆς πόλης, πιστοποιοῦν τὸ πρόβλημα. Εἶναι ἀναγκαίο νὰ ἀντιμετωπιστοῦν φαινόμενα ὅπως ἡ δημόσια χρήση καὶ τὸ ἐμπόριο ναρκωτικῶν*, ἡ διακίνηση παρανόμων προϊόντων, τὰ κυκλώματα ἐπαιτείας» δήλωσε ὁ κ. Καμίνης, ἀναφέροντας ἰδιαιτέρως τὴν περιοχὴ τῆς Τριλογίας, ἀπὸ τὸ Πνευματικὸ Κέντρο καὶ τὴν Νομικὴ Σχολή ἕως τὴν Ἀκαδημία, τὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν καὶ τὴν Ἐθνικὴ Βιβλιοθήκη πού, ὅπως σημείωσε, «σὲ κανονικὲς συνθῆκες θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι, νὰ ἀντικατοπτρίζει καὶ νὰ ἀκτινοβολεῖ τὸ κύρος καὶ τὸν πολιτισμὸ τῆς Ἀθήνας».
[Περασμένα μεγαλεῖα... - ἐπέμβαση δική μου, δὲν μπορῶ νὰ κάτσω ἥσυχα.]

«Μὲ ἔντονη ἀνησυχία βλέπουμε φαινόμενα βανδαλισμῶν καὶ παραβατικότητας σὲ περιοχὲς καὶ γειτωνιὲς τῆς πρωτεύουσας, νὰ ἀπειλοῦν καὶ νὰ ὑπονομεύουν τὴν προσπάθεια ἀνασυγκρότησης καὶ ἀνάκαμψης τῆς Ἀθήνας» [δὲν ἔχω πολυπροσέξει τέτοιο πρᾶγμα ἀλλὰ μπορεῖ νὰ εἶναι κι' ἔτσι, δὲν εἶμαι καὶ ἐπαγγελματίας τοποτηρητής] τόνισε στὴν συνέντευξη τύπου ὀ κ. Καμίνης καὶ ὑπογράμμισε: «Δὲν σκοπεύουμε νὰ τὸ ἐπιτρέψουμε αὐτὸ κι' οὔτε θὰ μείνουμε μὲ σταυρωμένα χέρια».

«Ζήτησα ἀπὸ τὶς ὑπηρεσίες τοῦ δήμου λεπτομερὴ στοιχεῖα. Μιλᾶμε λοιπὸν γιὰ 201 γλυπτά, 120 ὀρειχάλκινα καὶ 81 ἀπὸ μάρμαρο, ποὺ βρίσκονται διάσπαρτα στὴν πόλη», δήλωσε ὁ κ. Καμίνης ἐπισημαίνοντας ὅτι ἀπὸ τὰ γλυπτὰ αὐτά, καὶ σὲ μία περίοδο τουλάχιστον ἕξη δεκαετιῶν, ἔχουν κλαπεῖ 11, ἐνῶ 12 ἀπομακρύνθηκαν γιὰ νὰ συντηρηθοῦν καὶ στὴν συνέχεια, εἴτε μεταφέρθηκαν στὴν Δημοτικὴ Πινακοθήκη, εἴτε παρέμειναν στὴν ἀποθήκη γλυπτῶν τοῦ δήμου».

.Ἐπιπροσθέτως, ὁ δήμαρχος Ἀθηναίων, ὅπως τόνισε, ζήτησε ἀπὸ τὶς ὑπηρεσίες τοῦ δήμου νὰ ὑποδειχθοῦν γλυπτά, ποὺ εἶναι τοποθετημένα σὲ ἐπισφαλὴ σημεῖα. «Ξεχωρίσαμε 49 γλυπτὰ ποὺ βρίσκονται σὲ ἐπισφαλὴ θέση καὶ σὲ συνεργασία μὲ τὰ πανεπιστημιακὰ ἱδρύματα καὶ τοὺς ἐπιστημονικοὺς καὶ εἰκαστικοὺς φορεῖς τῆς πόλης ἐξετάζουμε τὴν προσωρινὴν ἀπόσυρση ὁρισμένων γλυπτῶν, τὴν ἀντικατάστασή τους μὲ ἐκμαγεία, [κάτι σχετικὸ ἤδη ἔχω γράψει ἐδῶ γιὰ τὴν προτομὴ τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ, ποὺ ὑπῆρξε καὶ ἡ ἀφορμή μου...- ἀπὸ νεαρὸς ἔχει χαραχτεῖ στὴν μνήμη μου μὲ λατρεία, - ποιός μπορεῖ νὰ μὲ ξεγελάσει; Ἡ τωρινὴ προτομὴ δὲν εἶναι ἡ κανονική] καὶ τὴν ἔκθεση τῶν πρωτοτύπων ἔργων στὴν Δημοτικὴ Πινακοθήκη».
Σὲ πρώτη φάση ἔχει ζητηθεῖ ἀπὸ τὴν ὑπηρεσία ἡ ἄμεση ἀπόσυρση καὶ φύλαξη ὅλων τῶν ὀρειχαλκίνων [πόσο πιὸ ὡραῖο εἶναι: ὅταν ἡ λήγουσα εἶναι μακρά, ἡ προπαραλήγουσα νὰ μὴν τονίζεται - πολιτιμὸ θέλετε ὕστερα βαρβαρίζοντας τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα!...] ἀγαλμάτων ποὺ βρίσκονται στὸν περίβολο τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου.

.Ἐπίσης, ὅπως εἶπε ὁ κ. Καμίνης, θὰ μελετηθεῖ ἡ διασπορὰ ἄλλων γλυπτῶν, σὲ φυλασσομένους, δημοσίους χώρους, τὴν συνεργασία μὲ ἰδιωτικοὺς καὶ δημοσίους φορεῖς ἤ ὀργανισμοὺς γιὰ τὴν ἀποτελεσματικὴ προστασία τῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς τῆς Ἀθήνας, καθὼς καὶ σύγχρονα μέτρα προστασίας, στὰ μεγαλύτερα σὲ ὄγκο, γλυπτὰ μνημεῖα.
~
Εἴθε καὶ περιμένω νὰ σᾶς πῶ πρῶτος τὸ «εὖγε!».
Γιὰ ρίξετε καὶ μιὰ ματιὰ στὶς διάφορες ἐπιγραφές, ποὺ παθαίνεις ἴλιγγο ἀπὸ τὴν ἀμερικανιά (καὶ τὴν τουρκιά, τελευταίως).
"Κρὰ" κάνει τὸ μάτι μας νὰ δεῖ κάτι ἑλληνικό, - ἔμψυχο καὶ ἄψυχο. Ἀνατολὴ σκέτη.
(*) Ἄν ἀλλάξει ποτὲ τίποτα, νὰ μὲ βάλλετε στὴ μέση,
καὶ χίλιοι χίλιοι νὰ μοῦ κάνετε χαμὰμ φτυσίματος καὶ ροχάλας. Ἐπιτέλους νὰ περιλουσθῶ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου