Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

11 Ἰανουαρίου 2014, καὶ ὥρα 6:37.
Re: ΠΕΡΙ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ.
Ὅσες προσπάθειες κι' ἄν ἔχω κάνει νὰ πῶ κάτι περὶ Ἀριστοφάνους, βούλωσα τὸ στόμα μου.
 Ἔχω δεῖ πολλὲς παραστάσεις του παλαιότερα, μὲ ἠθοποιούς τοῦ Ἐθνικοῦ Θεάτρου, τὶς ἔχω ἀπολαύσει,
ἔλαβα δὲ  μέρος καὶ σὲ μιὰν ἀρκετὰ καλὴ παράσταση τῶν "Ἱππέων" (ἤμουν στὸν Χορό), μὲ τὸ "Παλκοσένικο",
ἔχω ἐπίσης διαβάσει κάποια βιβλία-μελέτες Ἑλλήνων σπουδαίων ἀνθρώπων τοῦ θεάτρου
καὶ σχεδὸν ὅλα τὰ ἔργα του (καὶ στὰ γαλλικά), μὲ πολλὲς σημειώσεις.
Θεωρῶ τὸν ἑαυτό μου ἀνάξιο νὰ μιλήσω.
Ἡ σάτιρα θέλει γνώση τεράστια τῆς ἐποχῆς.
(Καὶ νὰ σκεφτεῖς πὼς τὴν σάτιρα τὴν ἔχω μὲ τὸ παραπάνω μέσα μου).
Ἐπίσης, δὲν ἔνιωσα ποτὲ μωροπίστευτος χαψίας κάθε ἐπαίνου χωρὶς ἔλεγχο.
Ἁπλῶς, νιώθω μέσα μου τρομερὴ ἐλευθερία σκέψης καὶ σάτιρας, ποὺ τρομάζω νὰ τὴν συγκρατήσω, γιὰ τὸ ἄμεσο περιβᾶλλον μου. Δὲν εἶμαι ἠλίθιος νὰ κρίνω τὸν Ἀριστοφάνη ποὺ σημαίνει: διασκεδαστικὸ ἀναποδογύρισμα ὁλοκλήρου τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ κόσμου. Ὁ Ἀριστοφάνης θέλει μιὰ ζωὴν ὁλόκληρη γιὰ ν' ἀνακαλύψεις τὰ μισὰ τῶν μισῶν του. Πάντως ἔχω διασκεδάσει ὄντως μαζύ του καὶ σ' αὐτὸ κυρίως συνέβαλαν σπουδαῖοι ἠθοποιοί.
Λέξη δὲν θὰ ξαναπῶ περὶ τοῦ ἀνδρός.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου