Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Ἀπό: Χρόνια πολλά, ΚΛΙΝΟ ! (καὶ σύ, Γεώργιε Σουρῆ)

8 Σεπτεμβρίου 2010, καὶ ὥρα 9:22.
Θὰ ταίριαζε, λές, στό: Φτού! Ἔ, ὄχι, τέτοια κακή μέρα, σήμερα!... Τί ἔφταιξα;...
Ὤχ, προτιμῶ νὰ τὸ πάρω πιὸ τιμητικ
ά: τὴν ἡμέρα τῶν γενεθλίων μου, 26 Αὐγούστου,

26 Αὐγούστου 2010, συμπληρώνονται 90 χρόνια
ἀπὸ τὸν θάνατο τοῦ μεγάλου σατιρικοῦ ποιητῆ,
στὶς 26 Αὐγούστου τοῦ 1919.
* * *

Φιλόδοξον μνημόνειον γενεθλίων.

Κακῶς τὴν ἔκανα τέτοια γκάφα λοιπόν,
ἐγὼ νὰ γεννηθῶ,
τέτοιαν μέραν ἀποφράδα!
- ἄχ, μαννούλα μου φοράδα!... -
χωρὶς νὰ λυπηθῶ
π' ἐμνημονεύετ' ὁ Σουρῆς, ὁ ἐκλιπὼν
ἀπὸ τὸ δέκα ἐννέα
- ἀλλὰ ἔφταιγε ἡ μαία
ποὺ ξεγέννησε τὴ μάννα μου
καὶ μὲ τύλιξε στὴν πάνα μου
κι' εἶπαν: - Ἄχ, ἕν' ἀγοράκι!
Μά, δὲν ἄναψαν κεράκι
στὴ γαλήνη τῆς ψυχῆς του!
Ποῦθε ναὔρω τῆς εὺχῆς του
τώρα λίγην εὐλογία;
Τόσην πάλιν ἀτυχία
νἄχω πιά!...Καὶ πῶς νὰ ζήσω
χωρὶς νὰ κληρονομήσω
τοῦ μυαλοῦ του τὴ σπιρτάδα;
ἄχ, βρὲ τύχη μου, ρημάδα!

Ἄ, τὸ βρῆκα! Νοερῶς, θὲ νὰ σαλτάρω
σὰν souris! Κι' ἀπ' τοὺς στίχους του θὰ πάρω
ὅ,τι ἔχει ἀπομείνει.
Κι' ὁ Θεὸς ἄς κρίνει
τὴν ἀθέμιτή μου πράξη.
Μόνο μὴ διαταράξει
τὴ μικρούλα μου λαχτάρα
νὰ τοῦ μοιάσω, τοῦ Ρωμηοῦ.
Μὴ βρεθῶ τοῦ τουλουμιοῦ,
μὴ μοῦ ρίξουνε κατάρα.

Τώρα τὄπα. Θὰ τὸ κάνω.
Θά 'βγω δὲ κι’ ὁ ἀπὸ πάνω!
Ἰάνης Λό Σκόκκο.
Υ.Γ. 8.11.2018:  
Αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο ποίημα ποὺ ἔγραψα ὅταν μοῦ ἦρθε ἡ ἰδέα νὰ...τὰ βάλω μὲ τὸν Γεώργιο Σουρῆ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου